Honda CR-Z - polska premiera

Na rynku debiutuje nowa Honda CR-Z, której polska prezentacja odbyła się na Mazurach.

Bryła modelu CR-Z powstała w oparciu o koncepcję „opływowego klina”. Nisko poprowadzona linia maski silnika oraz duża szerokość nadwozia nadały autu atletycznego wyglądu. W projekcie eleganckiego coupe, o zaokrąglonym i starannie wyrzeźbionym nadwoziu, uwzględniono typowe dla Hondy elementy stylistyczne, takie jak np. przeszklona, podzielona na dwa poziomy tylna część nadwozia, czy aerodynamiczna linia dachowa.

Moc maksymalna i maksymalny moment obrotowy jednostki spalinowej wspomaganej silnikiem elektrycznym to odpowiednio 124 KM i 174 Nm. Szczytowa wartość momentu obrotowego – dostępna już przy 1500 obr./min., czyli w obszarze wcześniej zarezerwowanym wyłącznie dla silników turbodoładowanych – jest taka sama, jak w przypadku Hondy Civic 1.8l, jednak emisja CO2 jest o 35 g/km** niższa. Emisja pozostałych składników spalin również utrzymuje się na bardzo niskim poziomie, a po zakończeniu okresu eksploatacji samochodu wykorzystywane w nim akumulatory niklowo-metalowo-wodorkowe mogą zostać oddane do ponownego przetworzenia za pośrednictwem dealerów Hondy.

Po raz pierwszy połączono także wydajny i ekologiczny równoległy system hybrydowy z precyzyjną, manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach, która zapewnia kierowcy dużą przyjemność z jazdy i pozwala na pełne zaangażowanie się w prowadzenie pojazdu. Duża elastyczność równoległego systemu hybrydowego Hondy pozwala na łączenie go z różnymi skrzyniami biegów, a nie tylko z przekładniami typu CVT.

Manualna skrzynia biegów współpracuje z debiutującym w Europie, 1.5-litrowym, czterocylindrowym silnikiem benzynowym i-VTEC, który w dużym stopniu zdecydował o charakterze modelu CR-Z. Ta mocna, a jednocześnie wydajna jednostka powstała na bazie silnika montowanego w niektórych pozaeuropejskich wersjach Hondy Jazz. Motor o średniej pojemności skokowej chętnie „wchodzi na obroty” i zapewnia doskonałe osiągi dzięki dodatkowym 78 Nm momentu obrotowego, dostarczanym przez silnik elektryczny o mocy 14 KM, umieszczony pomiędzy jednostką spalinową a skrzynią biegów. Jednostka elektryczna zwiększa wartość momentu obrotowego w niskim i średnim zakresie prędkości obrotowych, dzięki czemu model CR-Z odznacza się doskonałą elastycznością, typową dla pojazdów z silnikami turbodoładowanymi.



honda, mototarget

RAPORT

Polska
Świat
Replay Media 2009 - 2024 - wszystkie prawa zastrzeżone. | Polityka Plików Cookies