Starcie pokoleń - SEL 6.8 AMG 1971 vs S 63 AMG 2010

21 sierpnia 2010 r. podczas Verva Street Racing w Warszawie spotkały się dwie legendy: Mercedes SEL 6.8 AMG z 1971 roku oraz Mercedes S 63 AMG z 2010 roku.

SEL 6.8 AMG
Podstawę techniczną dla samochodu wyścigowego AMG stanowił Mercedes-Benz 300 SEL 6.3. Z mocą 184 kW (250 KM) przy 4000 obr/min oraz prędkością maksymalną 220 km/h ta luksusowa limuzyna była swego czasu najszybszym niemieckim samochodem produkowanym seryjnie. Zwiększenie pojemności skokowej z 6330 do 6835 cm3 nie było jedynym powodem przyrostu mocy do 315 kW (428 KM) przy 5500 obr/min i wzrostu momentu obrotowego z 500 do 608 Nm. Współzałożyciel AMG, Erhard Melcher, „podrasował“ ośmiocylindrowy silnik przy pomocy klasycznych sposobów: bardziej precyzyjne wałki rozrządu i zmodyfikowana dźwigienka zaworowa, lżejsze korbowody, nowe tłoki, większe zawory wlotowe, zmienione komory spalania, polerowane kanały ssący i wydechowy, nowy kolektor ssący z dwiema przepustnicami oraz wyścigowy układ wydechowy zapewniły lepsze przenoszenie napędu i umożliwiły wyższe prędkości obrotowe. Montaż dodatkowej chłodnicy oleju i na nowo wyważony wał korbowy miały pozytywny wpływ na stateczność.

W celu zrobienia miejsca dla lekkich obręczy z magnezu (10 x 15 ew. 12 x 15 cali), pochodzących z pojazdu testowego C 111, poszerzono nadkola.

Drzwi wykonane z aluminium pozwoliły na obniżenie wagi z pierwotnych 1830 do 1635 kilogramów. Większe wahacze poprzeczne na osi przedniej, bardziej wytrzymała oś przednia ze wzmocnionym mechanizmem różnicowym i mniejsze, twardsze resory pneumatyczne  dopełniły wyścigową „formę” limuzyny.

S 63 AMG
Tak jak jego historyczny poprzednik, także nowy model S 63 AMG wzbudza sensację. Imponujące opony 275/35 R 20 i 325/30 R 20 Pneus na osi przedniej i tylnej przyciągają wzrok równie mocno jak poszerzone z każdej strony o 4,5 centymetra nadkola. Numer startowy 35 i praktycznie wszystkie naklejki sponsorów były wzorowane na oryginale. Zamiast ognistoczerwonego, uniwersalnego lakieru nadwozie pokazowego pojazdu jest pokryte lakierem „AMG Le Mans rot metallic“, w odcieniu dostępnym wyłącznie w nowym SLS AMG. W funkcjonalnym wnętrzu znawca odkrywa elementy ozdobne w kolorze czarnym/karbonu. Klatka bezpieczeństwa, dwa sportowe fotele kubełkowe AMG i czteropunktowe pasy bezpieczeństwa oraz sportowa kierownica AMG pokryta skórą/Alcantarą podkreślają wyścigowy charakter samochodu. Spektakularny samochód pokazowy zdradza wygląd seryjnej wersji nowego modelu S 63 AMG, która będzie świętowała debiut rynkowy we wrześniu 2010. Pod jej maską znajdzie się nowy silnik AMG V8 Biturbo o mocy do 571 KM.



Źródło: Mercedes, informacja mototarget

RAPORT

Polska
Świat
Replay Media 2009 - 2024 - wszystkie prawa zastrzeżone. | Polityka Plików Cookies