Audi quattro powraca na tor wyścigowy

Sporty motorowe po raz kolejny posłużą koncernowi AUDI AG do wprowadzenia nowych technologii.

Przygotowany przez markę z czterema pierścieniami nowy samochód wyścigowy Le Mans jest pierwszym na świecie pojazdem LMP1, który łączy w sobie wysoce wydajny silnik TDI z system hybrydowym. Wraz z nim, w całkiem nowej postaci, świętuje swój powrót na tor wyścigowy napęd quattro.

Nowy prototyp Le Mans z Ingolstadt, nosi nazwę Audi R18 e-tron quattro. 5 maja zadebiutuje on podczas sześciogodzinnego wyścigu w Spa-Francorchamps (Belgia), a 16 i 17 czerwca powalczy o zwycięstwo w słynnym 24-godzinnym wyścigu Le Mans (Francja). Audi łączy w fascynujący sposób dwie technologie w nowy typ napędu e-tron quattro, który jest już testowany do wykorzystania w produkcji seryjnej w przyszłości.

Pod nazwą e-tron quatro, ukrywa się łączący zalety sprawdzonego napędu Audi quattro z potencjałem mobilności elektrycznej, napęd na wszystkie koła kolejnej generacji. Jedna z osi pojazdu napędzana jest konwencjonalnie, druga za pomocą silników elektrycznych.

"Audi zawsze świadomie decydowało się na udział w seriach oraz kategoriach wyścigów, które są ściśle związane z samochodami produkcyjnymi, a przez to mają techniczne odniesienie dla klientów Audi", wyjaśnia szef sportów motorowych Audi dr Wolfgang Ullrich. "Napęd quattro, technologie TFSI oraz TDI to trzy dobre przykłady, w jaki sposób sporty motorowe przyczyniły się do rozwoju samochodów seryjnych. W przypadku napędu e-tron quattro sytuacja przedstawia się podobnie: nowe technologie testujemy na torze, przed ich zastosowaniem w produkcji seryjnej Audi".

W fazie hamowania, na przedniej osi Audi R18 e-tron quatro, odzyskuje się energię kinetyczną. Następnie jest ona elektrycznie przekazywana do akumulatora i zwracana w trakcie przyspieszania powyżej prędkości 120 km/h.

W tym procesie bierze udział tylko i wyłącznie przednia oś. Silnik V6 TDI generujący moc 375 kW (510 KM) przekazuje moc na tylne koła. Oba systemy uzupełniają się, tworząc nową zasadę napędu e-tron quattro.



Źródło: Audi, informacja Mototarget.pl

RAPORT

Polska
Świat
Replay Media 2009 - 2024 - wszystkie prawa zastrzeżone. | Polityka Plików Cookies