Jeep Cherokee 2014 - powrót króla

Najnowszy Jeep Cherokee, który został oficjalnie pokazany podczas New York Auto Show, ma być jednym z najbardziej wszechstronnych modeli w gamie amerykańskiego producenta.

Podstawą konstrukcji nowego Cherokee 2014 jest modularna architektura Compact U.S. Wide (CUS-wide) umożliwiająca budowanie różnych modeli samochodów na jednej bazie. Model ten otrzymał nowe niezależne zawieszenie kół przednich na kolumnach MacPherson oraz nowe wielowahaczowe zawieszenie tylne. Ponadto, nowy Cherokee oferuje trzy systemy napędu 4x4 i jest pierwszym pojazdem typu SUV klasy średniej w możliwością odłączania napędu tylnej osi w celu ograniczenia zapotrzebowania na paliwo.
Samochód jest napędzany dwoma nowymi silnikami do wyboru, połączonymi z pierwszą w tym segmencie pojazdów, 9-stopniową automatyczną skrzynią biegów. Standardowy czterocylindrowy silnik Tigershark MultiAir2 o pojemności 2,4 litra rozwija moc 184 KM i moment obrotowy 232 Nm. Większa jednostka Pentastar V6 o pojemności 3,2 litra produkuje 271 KM oraz moment obrotowy 324 Nm.

Konstruktorzy najnowszego modelu postawili na bezpieczeństwo. Wyposażenie obejmuje m.in. tempomat adaptacyjny, system ostrzegający przed najechaniem na poprzedzający pojazd i opuszczaniem pasa ruchu, elektroniczny system stabilizacji toru jazdy, elektroniczny system przeciwdziałający wywróceniu się pojazdu oraz 10 poduszek powietrznych.
Na rynku USA Jeep Cherokee 2014 oferowany będzie w czterech wersjach modelowych - Cherokee Sport, Cherokee Latitude, Cherokee Limited i "najostrzejszej" Cherokee Trailhawk Trail Rated, a do salonów sprzedaży trafi w trzecim kwartale bieżącego roku.

Jeep Cherokee 2014 produkowany jest przez należący do Chrysler Group zakład Toledo Assembly Plant w stanie Ohio, USA.



Źródło: Jeep, informacja Mototarget

RAPORT

Polska
Świat
Replay Media 2009 - 2024 - wszystkie prawa zastrzeżone. | Polityka Plików Cookies